Monday, April 12, 2010

Internship starts today..

DAY 1

penat, letih, tak larat, nak tido...??

adakah ini smua alasan semata2 kerana kita malas..ataupun kita belum menyesuaikan diri dengan jadual sebegini..mmm..kemungkinan dua2..hahaha..

tapi apa yang aku ungkapkan memang benar2 belaka.. pergi kerja amat meletihkan..lagi2 kena banggun pagi2.. duduk dekat ofis.. break time satu jam.. terasa mcm waktu aku zaman sekolah2 dlu..time rehat..pastu masuk lik kelas..haha..

aku d'tempatkan di mediaprima bawah corporate communication.. handle event2 between outside party dengan pihak mediaprima..


ARTIS PERTAMA JUMPA DEKAT MEDIAPRIMA???

haaaaahhh.. ni compem korang tak boleh teka..kalau aku bagi try 100 kali pun.. haha..die ni firstly, lelaki.. die tak silap ak penyanyi sebelum ni.. tapi sekarang pengkritik....

sapakah???? (15 jam berlalu)

nampaknya smua tak tau.. ak bagi jawapan ar..hahaha..
tak lain tak bukan... paul moss... =p
hahaha.. kan aku dah cakap.. compem takleh teka....

ok ar.. aku dah ngntok dah ni..sok kene bangun awl.. jam lagi..huhu..

lastly...

LESSON LEARNT TODAY
-Be proactive, ask questions
- use 3 months of internship time wisely..ask for tasks..
- read newspapers, concentrate on latest issues, financial terms..
- first impression important, it is what people perceive you to be..
- economical savings, reduce spendings..
- should know how to handle VIPS.. for corporate events..
- communication skills should be enhanced...



No comments: